Tannlegeskrekk

Tannlegeskrekk / Bedøvelse / Smertefri tannklinikk

Det er forskjellige typer bedøvelser. Hver medisinsk prosedyre krever spesifikke protokoller. Vi gir våre pasienter generell anestesi fordi det er den mest tilpassede til tannlegen.

Selv om anestesi har blitt bedre, byder Helvetic Dental Clinic i Budapest velkommen og behandler mange pasienter som lider av det som ofte kalles “tannlegeskrekk”.

25% av fobi kommer fra traumatiske barndomserfaringer under tannbehandling. Likevel har de reste 75% av sakene ingen opprinnelse. Tannlegeskrekk er en enkel frykt dypt inngrodd i det underbevisste og uvirkelige, som frykten for edderkopper eller mus.

Helvetic Clinics lytter alltid og reagerer på pasientens behov og bekymringer, og tilbyr to løsninger for pasienter som lider av tannlegeskrekk: narkose eller smertefri anestesi.

Vår generelle anestesi: bedøvelse / narkose

Det finnes forskjellige typer bedøvelser, og hver medisinsk prosedyre krever spesifikke sederingsprotokoller. Vi gir våre pasienter narkose fordi det er den mest tilpassede til tannbehandling og tannlegeskrekk.

Hva er narkose?

Under generell anestesi har pasienten ingen bevissthet om virkeligheten, selv om de forblir i et nivå av bedøvelsen som ikke overstiger “sovende” tilstand i motsetning til en “komatøs” tilstand. Denne typen bedøvelse er spesielt egnet for alle typer tannkirurgi, fra de enkleste til de mest komplekse. Selv om narkose kan utføres på en tannklinikk, må en spesialist, en anestesiolog, være til stede. I protokollen vår er pasienten nedsenket i en dyp søvn. Denne dype søvn er en slags “kjemisk hypnose” som kobler pasienten helt fra virkeligheten under behandlingen. Pasientens bevissthetstilstand svarer til å være under generell anestesi. Den viktigste fordelen ved intravenøs generell anestesi er at anestesiologen kan gi pasienten en ekstra dose sovende hjelpemiddel hvis Han/hun ikke er søvnig nok, og det virker øyeblikkelig. Denne typen injeksjon er mye mer effektiv enn medisinering tatt gjennom munnen. Dette betyr at anestesiologen kan kontrollere mengden av bedøvelsen, noe som gjør personens dype søvn til en hyggelig en. Denne protokollen kan gjentas så mange ganger som nødvendig uten risiko, da denne praksisen induserer søvn og ikke en komatilstand. Dette betyr at proseduren kan utføres hver dag, i flere timer, om nødvendig.

Hvilke stoffer brukes?

Denne typen sedasjon utføres intravenøst. I tannbehandlingen kommer beroligende midler fra benzodiazepin familien. Det er en aktiv ingrediens, som finnes i mange beroligende midler, og brukes også til angst, søvnløshet, epilepsi og kramper. Oksygenforsyning er gitt gjennom intubasjon.

Fordeler med denne typen sedering:

• Prosedyren er helt smertefritt
  • Effekten kan reverseres hvis det oppstår komplikasjoner eller hvis sederingen er for dyp
  • Det er dypere enn bare en oral eller innåndingssedasjon
  • Kvalme reflekser er redusert
  • Intravenøse legemidler virker raskt
  • Pasienter kommer raskt ut av anestesi
  • Denne protokollen kan gjentas så ofte som nødvendig uten noen spesiell fare

Når er det mulig å velge narkose?

For kirurgiske inngrep som:

• Flere og / eller kompliserte ekstraksjoner
  • Implantasjon
  • Sinus løft / beinforstørrelse

Pasientene må ankomme på en onsdag for å kunne gjennomgå noen preoperative blodprøver i et laboratorium nær klinikken. Hvis du velger denne typen bedøvelsen, må avtaler planlegges én måned før. Vennligst ikke glem å gi oss beskjed på forhånd.

Før prosedyren med intravenøs bedøvelsen

Før du går gjennom en prosedyre med intravenøs bedøvelse, må du informere oss om allergier eller medisinske tilstander du måtte ha, samt eventuelle medisiner du tar. Du må ankomme på en onsdag for å kunne gå gjennom preoperative blodprøver på et laboratorium nær klinikken.
Narkosen finner sted på torsdager.

Etter prosedyren med intravenøs bedøvelsen

Du vil vanligvis bli holdt for observasjon, i en til to timer etter prosedyren. Det må være en medfølgende person som sover i samme rom med deg natten etter intervensjonen. Hvis du er alene, kan vi sikre en sykepleier å overvåke deg for hele natten. På neste dag, fredag, vil du ha en kontrolltime for å sikre at du kan trygt reise hjem.

Prisen av smertefritt bedøvelsen

Smertefri bedøvelse fra Helvetic Clinics: IKT sprøyte fra Genoss.

Tannlegeskrekk er det viktigste som hindrer pasientene i å gå til tannlege. Lokalbedøvelse brukes til å redusere eller til og med eliminere smerte under tannbehandling. Det virkelige problemet er at det er bedøvelsesprøyten selv som ofte forårsaker smerten. Siden tannbehandling kan være smertefull, er lokalbedøvelse nødvendig for å redusere smerte under slike behandlinger. Derimot pasientene selvmotsigende er ofte mer redde for smerten forårsaket av bedøvelsesprøyten enn den faktiske smerten i tannbehandling. Hva kan være årsaken til dette? For det første fordi bedøvelsemidler er effektiv i dag for smertefrie inngrep. For det andre, fordi en god tannlege alltid lytter til pasienten sin dersom det er nødvendig å øke dosen eller hvis effekten av bedøvelsen begynner å lindre. Til tross for forsiktige bedøvelsesprosedyrer og bruk av en bedøvelsesgel før sprøyten, kan trykket føles som en viss smerte. Helvetic Dental Clinics Budapest er forpliktet til å behandle deg uten smerte. Dermed valgte vi datamaskinstyrt lokalbedøvelseskontroll for å redusere eller eliminere smerte under lokalbedøvelse. Det er en spesiellt verktøy som styrer legemiddler for å kontrollere sprøytehastigheten.
Etter å ha testet ulike smertefrie sprøytesystemer i lang tid, valgte Helvetic Dental Clinics Budapest Sprøytemaskin fra Genoss. ICT Syringe utviklet av Genoss Genoss muliggjør oral bedøvelse ved sprøyte uten lidelse. Selskapet, grunnlagt i 2004, har utviklet denne nye sprøyten som hjelper tannlegen automatisk å injiserer bedøvelsesstoffet i et spesielt hardt vev av tannkjøttet smertefritt.

Prisen av smertefritt bedøvelse

Smertefri bedøvelse eller narkose, Helvetic Dental Clinics Budapest tar vare på pasienter med tannlegeskrekk. Mindre stress, mindre smerte. Helvetic Dental Clinics uten smerte, fordi du fortjener det beste!